افزایش وزن افراد لاغر

چاق شدن سریع و افزایش وزن افراد لاغر

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

چاق شدن سریع کل بدن نیازمند ریشه‌یابی علت لاغری و رفع آن است. چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر با تغذیه مناسب، داشتن رژیم غذایی اصولی، برنامه ورزش منظم و اصولی و… امکان‌پذیر خواهد بود. بهترین رژیم چاقی باتوجه‌به شرایط جسمی و ژنتیکی فرد تعیین می‌شود و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وزن سریع، انجام مشاوره تخصصی با پزشک متخصص تغذیه است که باتوجه‌به شرایط جسمی، عادات تغذیه‌ای، خصوصیات ژنتیکی و… برنامه تغذیه مناسب برای فرد تنظیم شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا راهکارهای موجود برای چاق شدن سریع را بررسی کنیم.

چاق شدن سریع

همان‌طور که چاقی می‌تواند یک معضل باشد، لاغری زیاد نیز می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. در بسیاری موارد لاغری باعث کاهش اعتمادبه‌نفس افراد شده و آن‌ها را به سمت راهکارهایی برای چاق شدن سریع سوق می‌دهد.

ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند پرکاری تیروئید، دیابت و… نیز به می‌تواند به این مشکلات دامن بزند. همچنین عوامل ژنتیکی، فعالیت بیش از حد، استرس زیاد و… می‌تواند مانع چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر شود. برخی افراد به طور طبیعی میزان سوخت‌وساز بالاتری دارند. این عامل نیز باعث کندی افزایش وزن خواهد شد.

فرایند چاق شدن سریع

بدن انسان روزانه به‌ازای هر یک کیلوگرم وزن به 30 کالری انرژی نیاز دارد. در صورت دریافت دقیقا همین مقدار کالری وزن ثابت خواهد ماند؛ اما اگر میزان کالری مصرفی بیشتر از این مقدار باشد، کالری اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره خواهد شد. در صورتی که میزان کالری مصرفی کمتر از 30 کالری به ازای هر کیلوگرم وزن باشد، نیز موجب افزایش سوخت‌وساز بدن و لاغری خواهد شد. پس راهکار چاق شدن سریع مصرف کالری بیشتر است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

چاق شدن سریع

راهکارهای چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر

در کنار رویای لاغری و کاهش وزن، رویای چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر نیز امروزه در میان افراد رایج شده است. راهکارهایی وجود دارند که به چاق شدن سریع کمک می‌کنند و این رویا را به حقیقت تبدیل کرده‌اند. البته ممکن است همه این راهکارها برای یک فرد مناسب نباشد و هر فرد باتوجه‌به خصوصیات و شرایط بدنی خود می‌تواند راهکار مناسب خود را برگزیند. در ادامه به برخی از این راهکارها به‌اختصار اشاره خواهیم کرد.

1. مصرف کالری بیشتر از کالری موردنیاز

اگر میزان کالری که به بدن وارد می‌شود، بیشتر از میزان موردنیاز بدن باشد، باعث افزایش وزن خواهد شد. البته مصرف بیش از حد کالری نیز درست نیست و برنامه غذایی بایستی طبق اصول و یک رژیم غذایی مناسب باشد.

همچنین بخوانید  بیشتر در مورد ففو

بهتر است برای چاق شدن سریع از مواد پرکالری مغذی استفاده شود تا مصرف مواد غذایی که صرفا پرکالری و برای بدن نیز مضر هستند. پس مصرف کالری بیشتر از مقدار سوخت‌وساز طبیعی بدن به چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر کمک می‌کند.

2. مصرف غذاهای غنی از پروتئین

مصرف پروتئین موجب ساخت توده‌های عضلانی بدون چربی در بدن خواهد شد. مواد غذایی همچون سویا، لبنیات، تخم‌مرغ، آجیل، ماهی، حبوبات و… حاوی میزان پروتئین بالایی هستند. مصرف این مواد غذایی غنی از پروتئین باعث چاق شدن سریع و بدون عوارض خواهد شد که مطلوب‌ترین نوع چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر خواهد بود.

3. چاق شدن سریع با خواب کافی

داشتن خواب کافی و بدون استرس یکی از عواملی است که به چاق شدن سریع کمک می‌کند. آرامش و دوری از استرس به افزایش اشتهای فرد کمک کرده و این امر موجب افزایش وزن سریع خواهد شد.

داشتن استرس زیاد و ناآرامی‌های ذهنی نه‌تنها مانع از چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر می‌شود؛ بلکه می‌تواند باعث کاهش وزن نیز بشود. ورزش یوگا نیز یکی از ورزش‌های مفید برای افزایش آرامش ذهنی، کاهش استرس و خواب بهتر است که به نوبه خود باعث افزایش وزن خواهد شد.

چاق شدن سریع

4. ترک سیگار

کشیدن سیگار مضرات بسیاری برای سلامتی دارد. آسیب به ریه‌ها، ایجاد چین‌وچروک در پوست، سفیدشدن زودرس موها و… از عوارض مصرف سیگار هستند. علاوه بر مواردی که ذکر شد، مصرف سیگار باعث کاهش وزن می‌شود و از چاق شدن سریع افراد جلوگیری می‌کند.

5. افزودن میان‌ وعده‌ های سالم به برنامه غذایی

مصرف میان ‌وعده‌های سالم سرشار از پروتئین و کربوهیدرات باعث افزایش کالری مصرفی شده و عاملی موثر در چاق شدن سریع است. انواع آجیل‌ها، کره بادام‌زمینی، انواع میوه، تخم‌مرغ و… از جمله میان‌وعده‌های سالم هستند که به افزایش وزن کمک خواهند کرد.

مصرف میان‌وعده‌های ناسالم ممکن است به چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر کمک کنند؛ اما این چاق شدن عوارض جبران‌ناپذیری در بدن ایجاد خواهد کرد و اصلا توصیه نمی‌شود.

6. اجتناب از مصرف آب قبل از صرف غذا

با اینکه مصرف آب برای بدن بسیار مفید است؛ اما مصرف آن قبل از غذا باعث کاهش اشتها می‌شود و مانع چاق شدن سریع بدن خواهد شد. بهتر است برای رسیدن به وزن بالاتر نوشیدن آب را به بعد از غذاخوردن موکول کنید؛ البته این امر نباید به شکلی انجام شود که بدن دچار مشکل بی‌آبی شود.

همچنین بخوانید  راهکارهای پیشنهادی برای کنترل تاثیر خواب بر پرخاشگری

7. مصرف غذاهای پرانرژی و استفاده از بشقاب بزرگ

مصرف برخی غذاها موجب چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر خواهد شد. برخی از این غذاها عبارت‌اند از: بادام، گردو، بادام‌زمینی، کشمش، شیر پرچرب، پنیر پرچرب، خامه، برنج، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، سیب‌زمینی، نان و غلات سبوس‌دار، خرما، موز، روغن‌زیتون، روغن آووکادو و ماهی.

استفاده از بشقاب کوچک به‌صورت غیرارادی باعث کاهش تمایل به خوردن غذای بیشتر می‌شود؛ اما انتخاب بشقاب بزرگ‌تر و پر کردن آن از غذا باعث افزایش تدریجی اشتها می‌شود که خود باعث چاق شدن سریع بدن خواهد شد. استفاده از بشقاب بزرگ راه‌حلی ساده برای افزایش وزن است.

9. چاق شدن سریع؛ ورزش اصولی و منظم

انجام تمرینات بدنسازی و وزنه‌برداری با افزایش حجم عضلات به چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر کمک می‌کند. انجام ورزش اصولی تحت‌نظر یک مربی حرفه‌ای و کارآزموده همراه با یک رژیم غذایی صحیح باعث چاق شدن سریع می‌شود. ورزش غیراصولی باعث آسیب به عضلات بدن می‌شود و مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد خواهد کرد. مصرف کراتین به‌عنوان یک مکمل عضله‌ساز موجب ساخت توده‌های عضلانی خواهد شد.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی ورزشی

چاق شدن سریع

محاسبه وزن ایده‌آل برای هر فرد

قبل از شروع برنامه‌های خود برای چاق شدن سریع و اجرای راهکارها بهتر است به مواردی توجه کنید. یکی از این موارد محاسبه وزن ایده‌آل یا BMI است که با تقسیم وزن افراد بر مجذور قد آن‌ها به دست می‌آید. درصورتی‌که میزان این شاخص کمتر از 18.5 باشد، فرد دچار کمبود وزن است؛ اما افراد با مقادیر BMI بین 18.5 تا 24.9 وزن مناسبی دارند. شما با محاسبه BMI  خود می‌توانید تشخیص دهید که آیا به چاق شدن سریع نیاز دارید یا خیر.

بهترین رژیم چاقی

بهترین رژیم چاقی، به رژیم غذایی اطلاق می‌شود که تاحدامکان به‌جای افزایش بافت چربی، به افزایش حجم عضلانی و بافت عضله منجر شود. علاوه بر نوع غذا عوامل ذهنی و افکار فرد نیز بر افزایش وزن موثر خواهند بود.

همچنین مصرف غذاهای پرکالری بی‌ارزش گرچه باعث چاق‌ شدن سریع خواهد شد؛ اما موجب ایجاد عوارض زیادی برای بدن نیز می‌شود. انتخاب و تنظیم یک رژیم غذایی خوب و مفید برای چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر یک امر تخصصی است که باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه انجام شود.

همچنین بخوانید  تغذیه مناسب برای ورزشکاران؛ برای تأثیر بیشتر ورزش چه تغذیه‌ای مناسب است؟

با انجام این فرایند زیر نظر پزشک حاذق و باتجربه نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد و عوارض به حداقل خواهد رسید. یک رژیم غذایی اصولی و خوب برای چاقی، حاوی مواد غذایی است که در دسترس باشند و انجام آن راحت و آسان باشد.

رژیم‌های غذایی که انجام آن‌ها سخت و دشوار باشد، خسته‌کننده خواهند بود و به‌تدریج کنار گذاشته خواهند شد؛ پس عامل موفقیت یک رژیم برای چاق شدن سریع استمرار در انجام آن است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

البته ژنتیک یک فرد می‌تواند عاملی در جهت ممانعت از افزایش وزن سریع باشد؛ زیرا بسیاری از افراد به طور طبیعی سوخت‌و‌ساز بالایی دارند و این موضوع باعث می‌شود که سریع چاق شدن با موفقیت اتفاق نیفتد و نیاز به زمان بیشتری باشد.

شیمی‌درمانی نیز یکی از عواملی است که موجب کاهش وزن می‌شود و بر روی اشتهای فرد تاثیر منفی دارد. بی‌اشتهایی عصبی یا آنورکسیا هم از عوامل منفی برای افزایش وزن خواهد بود. استرس و افسردگی با کاهش اشتهای فرد و ایجاد بی‌میلی به غذا باعث نرسیدن به رویای افزایش وزن سریع خواهد شد. به‌طورکلی می‌توان گفت افزایش وزن برای برخی افراد از دیگران دشوارتر و کندتر است.

چاق شدن سریع

جمع‌بندی

امروزه بسیاری از افراد خیلی لاغر به دنبال راهی برای چاق شدن سریع هستند تا اعتمادبه‌نفس خود را بازیافته و ظاهری جذاب‌تر داشته باشند. چاق شدن و افزایش وزن افراد لاغر به عوامل بسیاری وابسته است که باید تک‌به‌تک بررسی شده و علت لاغری مشخص گردد.

تغذیه نامناسب، برخی بیماری‌ها مانند دیابت و پرکاری تیروئید، سوخت‌وساز بالا و… همگی از عوامل موثر در افزایش وزن هستند. بهترین رژیم چاقی رژیمی است که تمام جنبه‌های زندگی فرد و شرایط جسمی، ژنتیکی و… را در نظر بگیرد؛ بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد. در آخر پیشنهاد می‌کنیم اگر زمان کافی برای ورزش کردن ندارید وسیله ورزشی ففو را امتحان کنید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

5 + 1 =

  • logo-samandehi