عوارض رژیم غذایی غیراصولی

عوارض رژیم غذایی غیراصولی بر سلامت چیست؟

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

لذت بردن از یک رژیم غذایی سالم نیز می‌تواند یکی از لذت‌های فرهنگی بزرگ زندگی باشد. غذاها و الگوهای غذایی که تغذیه خوب را ترویج می‌کنند در دستورالعمل‌های تغذیه نوزادان و دستورالعمل‌های رژیم غذایی جهانی بیان شده‌اند. رژیم غذایی ناسالم خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی را افزایش می‌دهد. در این مقاله در مجموعه‌ی فنر فشاری ورزشی قصد داریم در مورد عوارض رژیم غذایی غیراصولی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

عوارض رژیم غذایی غیراصولی

دریافت نادرست تغذیه بخشی از یک رفتار است. عادات غذایی نامناسب، بر احساس، ظاهر، فکر و عمل شما تأثیر میگذارد. یک رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش قدرت ذهنی، کاهش توانایی حل مسئله و زمان پاسخ عضلانی و هوشیاری کمتر می‌شود. تغذیه نامناسب بر سلامتی افراد تأثیر دارد. تغذیه نامناسب در سال‌های اول زندگی می‌تواند رشد عصبی را مختل کند و منجر به کاهش ضریب هوشی در کودک شود. رشد و نمو بدن به طور مستقیم با تغذیه و استفاده روزانه از مواد خوراکی مفید توسط فرد مرتبط است.

استفاده از رژیم غذایی متعادل به فرد کمک می‌کند تا سالم بماند و فعالیت‌های اجتماعی را به شیوه‌ای مفید انجام دهد. نداشتن رژیم غذایی مناسب بر ظرفیت کلی ساختاری و عملکردی بدن تأثیر‌ نامطلوب دارد. طبق تحقیقات یونیسف در مورد عوارض رژیم غذایی غیراصولی، عادات غذایی نامناسب ممکن است باعث مشکلات سلامتی بسیاری مانند تضعیف سیستم ایمنی، افزایش شدت بیماری و اختلال در بهبودی شود؛ به این معنی که استفاده از مقدار کم یا زیاد تغذیه ممکن است باعث از کار افتادن مکانیسم‌های مختلف بدن شود.

عوارض رژیم غذایی غیراصولی روی افراد

تاثیر رژیم غذایی نامناسب روی افراد

عوارض رژیم غذایی غیراصولی معمولاً همه گروه‌های یک جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما نوزادان و کودکان خردسال به دلیل نیازهای تغذیه‌ای بالا برای رشد و تکامل، آسیب‌پذیرترین آن‌ها هستند. گروه دیگری که مشکلات تغذیه در آن‌ها نگران کننده است، زنان باردار هستند. با توجه به اینکه مادری که سوءتغذیه دارد در معرض خطر بالای به دنیا آوردن نوزاد کم وزنی است که در دوران نوزادی و اوایل کودکی مستعد نارسایی رشد است و در معرض خطر ابتلا به بیماری و مرگ زودهنگام قرار دارد. سوءتغذیه با کاهش وضعیت عملکردی عمومی و کاهش توده استخوانی، اختلال عملکرد ایمنی، تاخیر در بهبودی پس از جراحی، بالارفتن نرخ بستری و افزایش مرگ و میر مرتبط است.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید  تاثیر غذا بر تحرک اسپرم؛ موادغذایی که تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهند

عوارض رژیم غذایی غیراصولی؛ رابطه بین چاقی و رژیم غذایی

یافته‌های مطالعات در مورد عوارض رژیم غذایی غیراصولی نشان داده است که مصرف بیش از حد غذا، باعث بروز چاقی شود. این یک مشکل جدی برای سلامتی است و تعداد بسیار زیادی از مردم در عصر حاضر با مشکل چاقی مواجه هستند. عوامل زیادی در ابتلا به این مشکل وجود دارد، اما تغذیه بیش از حد یکی از عوامل اصلی آن است. چاقی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در شما افزایش دهد. زیرا باعث مقاومت  بدن به انسولین می‌شود و با عدم فعالیت بدنی همراه است. یک فرد زمانی که انرژی زیادی دریافت کند و به درستی از آن استفاده نکند چاق می‌شود.

بیماری‌هایی که با رژیم غذایی نامناسب به وجود می‌آیند علل اصلی مرگ، بیماری و ناتوانی که رژیم غذایی و تغذیه در آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند شامل بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فشار خون بالا، تصلب شرایین، چاقی، برخی از انواع سرطان، دیابت نوع 2، پوکی استخوان، پوسیدگی دندان، بیماری کیسه صفرا و زوال عقل است.

دستورالعمل‌های تغذیه نوزاد و دستورالعمل‌های رژیم غذایی استرالیا به ما کمک می‌کنند تا یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی را به حداقل برسانیم. متخصصان سلامت همیشه رژیم‌های غذایی را برای حفظ سلامت توصیه می‌کنند. عدم دریافت کافی مواد غذایی بر ظرفیت عملکردی بدن تأثیر منفی می‌گذارد. رژیم غذایی متعادل یا سالم اشاره به رژیم غذایی دارد که باعث ارتقای سلامت می‌شود.

تخمین زده می‌شود که 80 درصد از بیماری‌های قلبی عروقی، 90 درصد از دیابت نوع 2 و 30 درصد از همه سرطان‌ها با داشتن یک رژیم غذایی سالم، افزایش فعالیت بدنی و اجتناب از مصرف سیگار قابل پیشگیری است. در مقابل، کمبودهای تغذیه‌ای (به ویژه روی، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین) در اوایل زندگی می‌تواند بر رشد کودکان تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید  تغذیه مناسب برای ورزشکاران

عوارض رژیم غذایی غیراصولی؛ عوارض کاهش وزن سریع

عوارض رژیم غذایی غیراصولی؛ عوارض کاهش وزن سریع

رژیم غذایی نامناسب و عدم دریافت غذای کافی ممکن است باعث کاهش وزن سریع شود. همچنین دریافت ناکافی مواد مغذی ممکن است باعث ضعف و رشد نامناسب بدن شود. داشتن رژیم غذایی کم کالری باعث کاهش وزن سریع می‌شود اما آسیب‌های جدی به بدن می‌رساند. کاهش وزن سریع باعث به هم خوردن متابولیسم بدن  و از دست دادن مقدار زیادی مواد غذایی مفید می‌شود.

با رژیم‌های غذایی نامناسب و بدون برنامه به جای از بین بردن چربی‌ها عضلات بدن آسیب جدی می‌بینند و این مشکل باعث می‌شود تا آسیب جدی به روح و روان وارد ‌شود. بر اساس یافته‌های مطالعه پژوهشی در مورد عوارض رژیم غذایی غیراصولی، سلامت انسان نیاز به استفاده روزانه از تغذیه کافی دارد.

عوارض رژیم غذایی غیراصولی و سرخود

کاهش وزن به یک جنبه چالش برانگیز در زندگی انسان تبدیل شده است. همانطور که ما سبک زندگی مدرن را پیش گرفته‌ایم، خطر افزایش وزن حتی بین افراد میانسال و پیر نیز با تغییرات به وجود آمده، افزایش یافته است. یافتن راه‌هایی برای کاهش وزن بسیار رایج است، اما تصمیم‌گیری در مورد مقوله رژیم غذایی بدون دانستن یا درک اصول اولیه علم تغذیه خطرناک است. در اینجا برخی از عوارض رژیم غذایی غیراصولی آورده شده است:

عوارض رژیم غذایی غیراصولی؛ حالت گرسنگی

اکثر مردم فکر می‌کنند که اگر کمتر غذا بخورند وزن کم می‌کنند، اما این ادعایی بیش نیست و عوارض رژیم های سخت برای آن‌ها بسیار زیاد است. برای زنده ماندن باید در طول روز به اندازه کافی غذا بخورید. زمانی که کالری کمتری مصرف شود، بدن وارد حالت گرسنگی می‌شود و مواد مغذی ضروری را بیش از حد معمول ذخیره می‌کند و باعث می‌شود شما حجیم به نظر برسید. اما لازم است بدانید که عوارض رژیم کم کالری خیلی بیشتر از چیزی است که می‌توانید فکرش را بکنید.

همچنین بخوانید  نکات باشگاه رفتن؛ نکاتی که باید قبل از رفتن به باشگاه بدانیم

عوارض رژیم غذایی غیراصولی؛ حالت گرسنگی

آتروفی عضلانی

رژیم‌های گرسنگی باعث شل شدن عضلات شما می‌شود و تمام وزنی که از دست می‌دهید فقط وزن آب بدن است. از دست دادن عضلات بزرگترین چالش بدن است زیرا ماهیچه‌ها به بدن شما قدرت فعالیت می‌دهند. هنگامی که به آتروفی عضلانی مبتلا شده باشید، بدن شما افتاده، لاغرتر و پیرتر به نظر می‌رسید. آتروفی عضلانی یکی از عوارض رژیم غذایی غیراصولی است.

از دست دادن چرخه قاعدگی

یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی غیراصولی برای زنان ممکن است به از دست دادن چرخه قاعدگی منجر شود. ریزش مو، پوکی استخوان و سایر مشکلات عمده فیزیکی از عوارض رژیم غذایی سرخود است.

سخن پایانی

با توجه به تحقیقات اخیر در مورد عوارض رژیم غذایی غیراصولی، رژیم غذایی و ورزش هر دو برای کنترل وزن بدن ضروری هستند. برای کاهش وزن باید بر اساس نیاز بدن غذا خورد و ورزش منظم انجام داد. بدن انسان نیاز به استفاده روزانه از غذای کافی دارد. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل ناآگاهی در مورد مصرف روزانه تغذیه به ضعف یا چاقی مبتلا شوند، بنابراین آگاهی از میزان مصرف روزانه غذا ضروری است.

علاوه بر اینکه، لازم است به رژیم تغذیه‌ی خود دقت کنید، برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر ورزش با وسایل ورزشی استاندارد را فراموش نکنید. وسیله ورزشی ففو انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی است که امکان و زمان کافی برای ورزش در باشگاه را ندارند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

+ 74 = 76

  • logo-samandehi