تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز چیست؟

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

کاهش وزن به کاهش وزن کلی بدن شما در اثر کاهش ماهیچه، آب و چربی اشاره دارد. در حالی که کاهش سایز به کاهش وزن از چربی اشاره دارد و هدفی خاص‌تر و سالم‌تر از کاهش وزن است. با این حال، تشخیص اینکه آیا از چربی یا عضله وزن کم می‌کنید، می‌تواند دشوار باشد. این مقاله توضیح می‌دهد که تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز چیست و چرا از دست دادن چربی یا کاهش سایز مهمتر از کاهش وزن است. همچنین به شما کمک می‌کند تشخیص دهید چگونه می‌توانید تفاوت بین این دو را تشخیص دهید و نکاتی را برای کاهش سایز و حفظ عضلات ارائه می‌دهد.

ردیابی پیشرفت کاهش وزن خود با استفاده از ترازو

در حالی که این کار می‌تواند مفید باشد، اکثر ترازوها تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز را تشخیص نمی‌دهند. به همین دلیل، ردیابی تنها وزن شما روش قابل اعتمادی برای تعیین اینکه آیا در حال از دست دادن چربی یا عضله و در چه مقداری هستید نیست. برعکس، مقیاس چربی بدن می‌تواند تصویر دقیق‌تری از ترکیب بدن شما با اندازه‌گیری درصد چربی و عضله شما ارائه دهد. همچنین می‌توانید از کولیس‌های پوستی برای تخمین درصد چربی بدن خود استفاده کنید، اما این کار برای اطمینان از دقت نیاز به تمرین دارد.

تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز

روی کاهش چربی تمرکز کنید نه کاهش وزن

بسیاری از برنامه‌های کاهش وزن ادعا می‌کنند که به کاهش وزن سریع و آسان کمک می‌کنند. با این حال، مهم است که بدانیم مقدار قابل توجهی از این وزن ممکن است شامل از دست دادن آب و عضله باشد.

رژیم گرفتن بدون اطلاع از تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز و همچنین از دست دادن عضله می‌تواند مضر باشد، زیرا ماهیچه جزء مهمی از سلامت کلی شما است. حفظ درصد سالم عضله فواید متعددی دارد. تنظیم سطح قند خون سالم، حفظ سطح چربی سالم – مانند تری‌گلیسیرید و کلسترول – در خون و کنترل التهاب از این سری فواید هستند. حفظ توده عضلانی شما همچنین ممکن است خطر از دست دادن عضله مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد که منجر به ضعف و ناتوانی بالقوه می‌شود.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید  تاثیر ورزش بر زندگی فردی و اجتماعی

علاوه بر این، هرچه عضله بیشتری داشته باشید، در زمان استراحت کالری بیشتری می‌سوزانید. این دلیل اصلی این است که چرا مردان به طور کلی نسبت به زنان به کالری بیشتری نیاز دارند. در نتیجه، از دست دادن وزن به شکل عضله می‌تواند تعداد کالری‌هایی را که در حالت استراحت می‌سوزانید کاهش دهد و بازیابی هر وزنی را که به شکل چربی از دست داده‌اید، آسان‌تر می‌کند.

در این بین به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در رابطه با تأثیر ورزش بر روی سلولیت نیز اطلاعاتی کسب کنید.

چگونه چربی از دست بدهیم و عضله را حفظ کنیم

 با اطلاع از تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز چند راه ساده برای اطمینان از کاهش وزن به شکل چربی و حفظ یا افزایش توده عضلانی وجود دارد. این راه‌ها شامل خوردن مقدار زیادی پروتئین، ورزش منظم و پیروی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی است که شما را با کمبود کالری جزئی مواجه می‌کند.

تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز

مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی مهم برای انواع عملکردهای بدن است. ساخت آنزیم‌هایی ضروری است که به هضم و تولید انرژی، تنظیم تعادل مایعات و حمایت از سلامت ایمنی و سایر عملکردها کمک می‌کنند. پروتئین همچنین برای حفظ عضله و حمایت از رشد عضلانی ، به ویژه هنگام کاهش وزن، مهم است.

در یک مطالعه 4 هفته‎ای در مورد تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز، مردان جوان به طور تصادفی برای مصرف یک رژیم غذایی کم کالری حاوی 0.55 یا 1.1 گرم پروتئین در هر پوند (1.2 یا 2.4 گرم به ازای هر کیلوگرم) وزن بدن همراه با یک برنامه تمرینی شدید قرار گرفتند.

همچنین بخوانید  نقش تربیت‌بدنی بر سلامت دانش آموزان

در حالی که هر دو گروه مقدار قابل توجهی وزن از دست دادند، مردانی که رژیم غذایی پروتئین بالاتری مصرف کردند، 2.9 پوند (1.3 کیلوگرم) توده چربی بیشتری از دست دادند و 2.4 پوند (1.1 کیلوگرم) عضله بیشتری نسبت به یک میان وعده ریکاوری با پروتئین بالا بیشترین تفاوت را ایجاد کرده است. همچنین، مصرف چربی مردان را برای ایجاد کسری کالری محدود کرد و مصرف کربوهیدرات آن‌ها را برای سوخت کافی ورزش حفظ کرد. در حالی که خوردن مقدار زیادی پروتئین با رژیم غذایی کم کالری بدون تمرین با وزنه ممکن است به عضله‌سازی شما کمک نکند، ممکن است به حفظ عضله و در عین حال افزایش کاهش چربی کمک کند.

کاهش وزن و کاهش چربی را مقایسه کنید

جدای از کنترل رژیم غذایی، یک برنامه مقاومتی خوب که شامل وزنه باشد برای کاهش چربی ضروری است. وزنه زدن به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را حفظ کنید. به طور خلاصه، هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند. این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید درباره تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز بدانید.

با این حال، دو نوع اصلی چربی در بدن انسان وجود دارد: چربی ضروری بدن و چربی غیرضروری بدن. ما چربی‌های ضروری بدن را در بدن خود داریم و این نوع چربی برای حفظ ساختار طبیعی و اطمینان از حداکثر عملکرد بدن ضروری است. چربی غیرضروری بدن ذخیره شده در بافت ، که اغلب به آن چربی ذخیره می‌گویند، است که ما باید در طول فرآیند از دست دادن چربی از دست بدهیم.

تفاوت کاهش وزن و کاهش سایزتفاوت کاهش وزن و کاهش سایز

روش‌های از دست دادن چربی‌های بدن

شما به راحتی می‌توانید با کاهش حجم وعده‌های غذایی خود و حفظ و کاهش میزان کالری دریافتی خود، چند کیلو از وزن خود را کاهش دهید، در حالی که اگر قصد دارید به غیر از کنترل رژیم غذایی، چربی بدن خود را کاهش دهید، باید یک برنامه مقاومتی خوب را دنبال کنید. این برنامه مقاومتی می‌تواند شامل تمرین‌های قدرتی باشد. لازم است بدانید که در اکثر مقالات علمی که در مورد تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز نوشته شده‌اند به تاثیر شگفت‌انگیز ورزش در کاهش سایز بدن اشاره شده است.

همچنین بخوانید  ترک اعتیاد با ورزش، چگونه با ورزش از اعتیاد خلاص شویم؟

فواید سلامتی کاهش چربی‌ بدن

فواید کاهش وزن برای سلامتی شامل تنظیم قند خون و دیابت، بهبود سلامت قلب، کاهش خطر سکته مغزی، افزایش تحرک، افزایش انرژی و غیره است، در حالی که از مزایای سلامتی کاهش چربی می‌توان به افزایش سطح انرژی، کاهش وزن اشاره کرد. کاهش سطح کلسترول و فشار خون، بهبود تحرک و بهبود تنفس و غیره.

پیشنهاد می‌کنیم برای زودتر رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه خود، از وسایل ورزشی اصولی و مناسب استفاده کنید. وسیله ورزشی ففو یکی از وسایل ورزش مناسب برای سنین مختلف است. به کمک این وسیله می‌توانید به راحتی در هر محیطی ورزش کنید. هزینه‌ی این وسیله نیز بسیار مناسب است. همچنین، لازم است ذکر کنیم که این وسیله برای معلولین و جانبازان نیز بسیار مناسب است.

سخن آخر

اصلی‌ترین تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز این است که کاهش وزن به کاهش وزن کلی بدن اشاره دارد، در حالی که کاهش چربی شامل کاهش چربی‌های غیر‌ضروری بدن است که در بدن رسوب می‌کند. مهمتر از همه، هر دوی این فرآیندها ممکن است فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشند. اما به صورت کلی توصیه می‌کنیم با روش‌های رایج برای کاهش چربی بدن شامل ورزش کردن که به صورت مستقیم سطح چربی را کاهش داده و سبب کاهش سایز می‌شود برای حفظ سلامتی خود تلاش کنید.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

4 + 6 =

  • logo-samandehi